بهترین پارچه برای مانتو پاییزه

خلاصه

با رسیدن فصل پاییز، مانتو‌های خنک و نازک جای خود را به مانتوهای ضخیم تر می ‌دهد تا برای فصل سرما آماده باشیم. هوای سرد و بارانی پاییز انتخاب ‌های ما را برای دوخت لباس و خرید پارچه متناسب با این فصل تغییر می‌ دهد و باید از پوشاکی استفاده کنیم که مناسب با شرایط آب و هوا باشد. به پارچه‌ هایی با وزن متوسط که نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک هستند و مناسب فص

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۴ مهر
4162بازدید
بهترین پارچه برای مانتو پاییزه

 

با رسیدن فصل پاییز، مانتو‌های خنک و نازک جای خود را به مانتوهای ضخیم تر می ‌دهد تا برای فصل سرما آماده باشیم. هوای سرد و بارانی پاییز انتخاب ‌های ما را برای دوخت لباس و خرید پارچه متناسب با این فصل تغییر می‌ دهد و باید از پوشاکی استفاده کنیم که مناسب با شرایط آب و هوا باشد. به پارچه‌ هایی با وزن متوسط که نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک هستند و مناسب فصل پاییز می باشند، پارچه پاییزه می ‌گویند. در این مطلب، بهترین پارچه ها برای دوخت مانتو پاییزه را به شما معرفی می کنیم

مانتوهای پاییزه بسیار سبک تر از پالتو زمستانی می ‌باشند. به همین دلیل استفاده از مانتو پاییزه بسیار آسان تر خواهد بود. دومین دلیلی که باعث پرطرفدار بودن این نوع مانتو می شود، ظاهر زیبا و تنوع در طرح های آن است. هر ساله شرکت ‌های تولید کننده مانتوهای پاییزه را در طرح و شکل های متنوعی روانه بازار می کنند. به همین دلیل خانم‌ ها از این نوع مانتو استقبال کرده و مانتوهای پاییزه خریداران زیادی دارند. همچنین مانتو پاییزه قیمت مناسب تری نسبت به پالتوهای زمستانه و حتی برخی از مانتوهای مجلسی دارد.
این مورد نیز می ‌تواند از علل پرطرفدار بودن این نوع مانتو به حساب بیاید. در نتیجه یک مانتو با قیمتی مناسب و ظاهری زیبا و شیک‌ قطعا پرطرفدار خواهد بود. مانتوهای پاییزه از پارچه های مختلف یا رنگ و طرح های متفاوتی تولید می شوند، و تنوع بسیار زیادی دارند.


بهترین پارچه ها برای مانتو پاییزه


گفتیم که مانتوهای پاییزه در میان خانم ها بسیار پرطرفدار می باشند. اما تهیه این نوع مانتو نیز مراحل مختلفی دارد. در اولین مرحله می ‌بایست به خرید پارچه مانتو پرداخت. برای دوخت یک مانتوی پاییزه زیبا و شیک باید، پارچه مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه بهترین پارچه مانتو‌های پاییزه را نام برده ‌ایم:

 

پارچه موهر


پارچه موهر می ‌تواند یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای پاییزه به شمار آید. این نوع پارچه از پشم بزهای آنگورا که نوعی پشم نرم و لطیف می ‌باشد، تولید می شود. پارچه موهر به علت کرکی بودن، وزن نسبتاً سبک و طرح‌ های متنوعی که دارد، می‌ تواند برای دوخت مانتو پاییزه بسیار مناسب باشد.

 

پارچه فلانل


یکی دیگر از پارچه ‌های پاییزی پارچه فلانل می‌ باشد که اغلب از پشم تولید می‌ شود. اما برخی شرکت ‌ها نیز در تولید پارچه پاییزی فلانل از پنبه استفاده می‌ کنند. پارچه فلانل بسیار نرم و لطیف بوده و دو طرفه است. این نوع پارچه با وجود اینکه ضخامت خیلی زیادی ندارد، بسیار گرم می ‌باشد. علاوه بر دوخت مانتوهای پاییزه از پارچه فلانل برای تولید انواع پتو نیز استفاده می ‌شود. این نوع پارچه بیشتر در طرح ‌های چهار خانه تولید می‌ شود

 

خرید مانتو ازدیزی بست

 

پارچه کشمیر


پارچه کشمیر نوعی پارچه گران‌ بها است که به عنوان پارچه پاییزی نیز شناخته می ‌شود. این نوع پارچه نفیس در دوخت انواع مانتو پاییزه مورد استفاده قرار می ‌گیرد. پارچه ‌های کشمیری نیز از پشم و موی بزهای کشمیری تولید می‌ گردند. با وجود اینکه پارچه کشمیر قیمت بالایی دارد، در فصل پاییز از آن استقبال گسترده ای می ‌شود. به این دلیل که پارچه کشمیر بسیار نرم و لطیف، زیبا، گرم و راحت است. همچنین پارچه‌ های کشمیری عمری طولانی داشته، و مانتوهای پاییزه تولید شده از این نوع پارچه، سال‌ ها دوام خواهند داشت.

 

پارچه جین


پارچه ‌های جین از دیگر انواع پارچه‌ هایی می ‌باشند که در فصل پاییز، بسیار مورد توجه قرار می ‌گیرند. این نوع پارچه نه تنها برای دوخت مانتوهای پاییزه بسیار مناسب است، بلکه می ‌توانند جذابیت و زیبایی مانتوی شما را چندین برابر کنند. اگر قصد دوخت یک مانتو پاییزه تمام عیار و زیبا را دارید، به هیچ عنوان نباید از پارچه ‌های جین غافل شوید. از دیگر مزایای استفاده از پارچه ‌های جین می ‌توان به رنگ ثابت آنها اشاره کرد. رنگ این نوع پارچه تا مدت ‌ها ثابت باقی می ‌ماند و از بین نخواهد رفت. این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث پرطرفدار بودن پارچه‌ های جین شده است.
همچنین، احتمال آب رفت این پارچه بسیار کم است. یعنی اگر آن را بارها بشویید طول و عرض مانتوی پاییزه جین شما کم نمی ‌شود. دیگر مزیت استفاده از پارچه جین برای دوخت مانتو پاییزه مقرون به صرفه بودن آن می‌ باشد. این نوع پارچه اغلب با قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر پارچه‌ ها به فروش می رسد. به این دلیل که فرایند تولید آنها ساده ‌تر است. پس با استفاده از آنها می‌ توانید با کمترین هزینه، یک مانتوی زیبا و شیک پاییزه برای خود تهیه کنید.

 

جین کشی


جین کشی را می ‌توان یکی از راحت ترین انواع پارچه ‌ها برای دوخت مانتو پاییزه به حساب آورد. جین کشی بیشتر برای دوخت شلوارهای زنان مناسب می ‌باشد. اما اگر بخواهید برای دوخت مانتوی پاییزه خود از آن استفاده کنید، قطعاً خواهید توانست یک استایل شیک و جذاب را برای خودتان طراحی کنید.

 

پارچه سوییت


اگر به تازگی به بازار رفته باشید، احتمالاً تعداد زیادی از مانتوهای پاییزه با پارچه سوییت را دیده اید. پارچه های سوییت از مرحله آخر پرداخت چرم ایجاد می شوند، به همین دلیل به آنها سوییت چرم نیز می گویند. سوییت ها از پارچه های مناسب پاییز برای انواع مانتوهای پاییزی، پالتو و همچنین بوت ها می باشند که به خوبی بر تن می نشینند. برای خرید پارچه سوییت برای لباس های پاییزه این موضوع را در نظر داشته باشید که سوییت ها بسیار ظریف و زیبا هستند اما یکی از معایب این نوع پارچه به خصوص در رنگ های روشن آن این است که لک ها روی آن به سرعت دیده می شود.

 

خرید مانتو ازدیزی بست

 

پارچه مخمل کبریتی


شاید یکی از معروف ترین پارچه های پاییزی، پارچه مخمل کبریتی است که بیشتر در قدیم و به خصوص برای انواع شلوارها استفاده می شد. اما امسال یکی از ترندهای پاییز لباس هایی با پارچه مخمل کبریتی می باشد که بسیار گرم و مناسب این فصل است. پارچه های مخمل کبریتی دارای راه راه های برجسته می باشند که یکی از تفاوت های آن با پارچه های مخمل ساده است. شما می توانید برای انواع کت ها، پالتوها و مانتوهای پاییزی خود از مخمل کبریتی استفاده کنید همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که به پوشیدن دامن در پاییز علاقه دارید می توانید از مخمل کبریتی برای دامن های پاییزی خود استفاده کنید.

 

پارچه فوتر


پارچه های فوتر به نسبت سایر پارچه های پاییزه ضخامت بیشتری دارد و از دسته پارچه های پشمی محسوب می شود. شاید بیشتر کاربرد آن برای زمستان باشد اما شما می توانید از نوع لطیف تر آن برای مانتوهای پاییزه نیز استفاده کنید . پارچه های فوتر پشمی و نرم و لطیف هستند و به نسبت پارچه های سوییت و مخمل استقامت بیشتری را دارند .

 

چرم های مصنوعی


همه پالتوهای چرم را در زمستان و پاییز زیاد دیده ایم اما این موضوع را در نظر داشته باشید که پالتوهایی با چرم مصنوعی نازک تر و ظریف تر هستند و به همان نسبت گرمای کمتری دارند و چرم های طبیعی ضخیم تر هستند و برای زمستان مناسب تر می باشند.


نکات مهم در خرید پارچه مانتو پاییزه


برای انتخاب و خرید یک پارچه پاییزی مناسب برای دوخت مانتو، باید برخی باید و نباید‌ها را در نظر داشته باشید. در واقع خرید پارچه‌ های پاییزی نیاز به دقت زیادی دارد. به این علت که تنوع پارچه ‌های پاییزی در بازار بسیار زیاد است. اما ممکن‌ است برخی از آنها برای شما گزینه مناسبی نباشند. پس در حین انتخاب پارچه ‌های پاییزی باید و نبایدهای زیر را در نظر بگیرید:

  • به هیچ عنوان نباید پارچه ‌های پاییزی با طرح ‌‌های شلوغ را، برای دوخت مانتو پاییزه انتخاب کنید. بهتر است در فصل پاییز از پارچه ‌های بدون طرح، یک دست و زیبا استفاده کنید که با طبیعت نیز همخوانی داشته باشند.
    - نباید از پارچه‌ های نازک و ظریف برای دوخت مانتوی پاییزه خود استفاده کنید. به این دلیل که پارچه ‌های نازک مانند پارچه نخی، به راحتی هوا را از خود عبور داده و شما را گرم نمی‌کنند.
    - باید برای دوخت مانتوی پاییزه خود تنها یک رنگ پارچه را خریداری کنید. توجه داشته باشید که مانتوهای چند رنگ برای بهار و تابستان مناسب هستند، و در فصل پاییز جلوه خوبی ندارند. استفاده از یک رنگ پارچه گزینه بسیار مناسب‌تری خواهد بود.
    - حتماً باید کیفیت پارچه را بررسی کنید. سعی کنید با کیفیت ‌ترین نوع پارچه را که بیشتر از پشم و پنبه آلی تولید شده است انتخاب کنید. همچنین کیفیت پارچه را تست کنید. شما با انجام چند روش مانند سوزاندن بخشی از پارچه، مچاله کردن، گرفتن پارچه در برابر نور و‌… می ‌توانید آن را تست کنید، و از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید.
    - اگر قصد خرید پارچه گران قیمتی را برای دوخت مانتو پاییزه خود دارید، حتماً به قیمت آن توجه کنید. به این دلیل که گاهی پارچه ‌های تقلبی با قیمت کم، به عنوان‌ پارچه‌ های نفیس و با کیفیت در بازار وجود خواهند داشت.

 

 

شما عزیزان می‌توانید برای خرید مانتو با بهترین قیمت و کیفیت به سایت دیزی بست مراجعه نمایید.

 

 

مطالب مرتبط به سایت دیزی بست:

جلوگیری از تاول پا هنگام پوشیدن کفش نو
آموزش سنگشور لباس جین در منزل
با شلوار جین زنانه چه پیراهنی بپوشیم؟

 

 

عینک آفتابی-لنز

بهترین پارچه برای مانتو پاییزه

الهه عزیزی

کارشناس تولید محتوا
چطوری میتونم کمکتون کنم؟